Kvalitetsmagasinet skriver om boken, likaså Qoola Qvinnor under titeln: Jeanette Fors-Andrée – Nyckeln till framgång är att bryta invanda mönster! Även Krisinstitutet ger ett väldigt fint omdöme:
“Boken baseras på sju års forskning kring kriskommunikation och tar på ett lättbegripligt sätt upp både grundbegrepp och faktorer som påverkar krisarbetet. De nya arenorna för kommunikation, där sociala medier påverkar krisarbetet i grunden, beskrivs på ett levande sätt.
Hyperaktuellt. Läs den – det har vi gjort!”

På Twitter: Läste just ut “Modern kriskommunikation” av @jeanettefors Många tydliga och konkreta tips, kul med många aktuella exempel. Bra bok.

Ledarskapssajten motivation.se skriver en väldigt fin recension av boken för sina guldmedlammar: Användbara tips i snabbformat. Som Guldmedlem får du Jeanette Fors-Andrées Modern Kriskommunikation – Din guide för framgångsrik kommunikation i krissituationer i koncentrerad form.

Boken lyfts fram på di.se, nordens ledande affärstidning – där bokens målgrupp finns väl representerad; företagsledare, chefer och andra beslutsfattare.